GOD JUL

Nu är det redan julaftonskväll men det gör inte så mycket för dagen har faktiskt varit jättemysig. Den såg ut precis som alla andra år och jag gillar det faktiskt. Traditioner är traditioner liksom.

Först såg jag såklart julkalendern och sen hade mamma fixat i köket med julhögarna. Mys så det skriker om det. Jag gillar våra familjetraditioner så mycket.

Kvart över elva tog jag, fredrik och emil (kusinen) till mölnlycke. Spolarvätskan fungerade inte och bilarna framför oss skvätte smuts på bilen så vi såg kanppt någonting. Vi var tvugna att åka in på en mack och tvätta. Efter det hämtade vi mormor och morfar och de var mycket glada över att deras barnbarn kunde hämta dem.

I mölnlycke bjöds det på mat, julgodis, kalle anka, bus med alla mindre barn och tomtebesök. Det blev inte många julklappar till mig, bara en ynka men ack så bra. En efterlängtad stor adidas tröja som man kan slänga på sig efter träning. En brun med orange stripes. Härlig!

När vi skulle åka hem så låstes våra nycklar in i bilen så vi kom inte in. Vi var jättenära på att slå in en ruta men det hade blivit jävligt kallt att åka hem med ett fönster öppet så vi skickade hem fredrik för att hämta extra nycklar. Under tiden satt vi "vuxna" och snackade och åt gröt/julgodis. Mysigt det med.

Nu ska jag visa lite bilder.

 klassikern - smörgås, lussebulle, pepparkaka och skummtomte

efterlängtad tröja

tunika med axel-dekoration


Kommentarer
Postat av: Elin

sjukt snygg tunika!

2009-12-25 @ 10:25:16
URL: http://elinhoffen.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0