TRADITIONSDAGEN

Idag är en riktig traditionsdag hos familjen Ahlström/Callerfjord.

Dagen börjar med en fika på stan. Vi fikar aldrig ute på stan tillsammans annars med dagen innan julafton gör vi det. Det blir förhoppningsvis trevligt. Jo, det blir det. Idag behöver jag inte betala min egna fika så då kan man ju fira med vilken macka/bakelse man vill. Pappa lovade en extra kaffe om jag ville ha det.

Tiden har gått skit fort verkligen. Det är julafton imorgon. Jag gillar den här dagen mycket. Fika på stan följs åt med att ta in granen och klä den. Ikväll tar vi första tuggorna på vörtbrödet med skinka. Halva skinkan brukar gå åt kvällen innan och sen äter vi inte så mycket mer faktiskt.


Men det bästa av allt med den här julen är ju snön. Jag är så himla glad att den har kommit tillbaka. Jag kan inte minnas senast det var snö på jul. Det var ju alltid det när man var liten men nuförtiden vet man inte om det blir en vit jul eller inte. Mina kusiner åker pulka utanför mitt fönster så det blir ännu mer julstämmning.

Jobbig som min bror är har han inte gått upp och jag vägrar att dra upp han idag. När mamma och pappa ringer och säger en tid på stan, då ska jag väcka honom. Det lär bli fart på honom då !

GRATTIS TILL VÅRAN AMANDA SOM FYLLER HELA 16 ÅR IDAG. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0