BARA EN MASSA SKOJ !

Jag vet inte hur jag ska börja berätta den här resan. Senast jag skrev
hade vi varit i EU-parlamentet och jag kan beskriva lite bättre vad vi gjorde.
Alla 450 elever samlades i plenisalen. Den största salen i byggnaden, där
de vanligtvis sitter parlamentaliker från olika länder. Ja, där satt vi i några
timmar och lyssnade till en man som talade om EU och allt som hör där till.
Jag ska vara ärlig, jag var skit uttråkad. Till en början var det okej men efter
typ 3 timmar började man tröttna en aning.

Lunch serverades, kyckling och pommes frites. "Det vanliga" kan man säga.
Den maten var typ den enda vi fick, på resan ner åt vi det, på vandrarhemmet
serverades kyckling och pommes och på parlamentet också. Jag som trodde
det skulle vara exklusiv mat eftersom vi var i parlamentet men icke sa nicke.

Sen blev det ännu mer prat och diskussion, inte så kul det heller. Det enda
som var lite intressant var en kille. Jag och Moa satt och tog typ massa smygkort
på honom. Det blev tyvärr inga höjdare till bilder men jag har han på kort i alla fall.
Vi tror att han var den snyggaste kille vi någonsin sett. Han var verkligen snygg !!

Nog om parlamenet.. I fredags var vi på en stor nöjespark, vid namn EuropaPark.
Det var gött väder och jag hade goa vänner omkring mig, kan inte bli bättre. Parken
var indelad i Europa, det fanns ett område med Scandinavium, Italien, Frankrike,
Portugal och så vidare. Sverige var lite mesigt, vi hade inte ens en attraktion.
Det var en berg och -dalbana som var helt sjuk ! Den åkte högt upp i luften, över
hundra meter i alla fall. Vi satt längst fram och den gick rakt ner. Fyfan, vad man skrek
första gången man åkte. Det var sjukt kul (kommer bilder från europark senare).

Det väntade en bussresa på 8 timmar nästan upp tille Celle. Jag slumrade till
några gånger och det var mysigt i bussen. Vi stannade och åt på ett ställe någon
gång vid sju-tiden kanske och då hände en grej. Jonathan sa " Jag slickar på under-
sidan av den soptunnan för hundra kronor". Vår lärare gick med på det men Jonathan
tvekade och gick till bussen istället. Wilmer kommer gående. Vi berättar om idén och
innan någon hunnit blinka finns ett "slick" på under sidan. Pengarna var Wilmers !

Halv tolv var vi på hotellet. Några körde klädpoker men sånt tycker jag inte så kul
så jag gick in till Erik och Johnny för jag ville inte vara själv på rummet. Efter att
de spelat poker kom Moa och Daniel in på rummet. Vi tänkte att det kunde var kul
att dela en dubbelsäng allihopa men efter ett tag blev det lite trångt så vid halv två
drog jag moa och daniel in på vårat rum isället. Inte så många timamr sömn men
det räckte gott och väl för nästa dag skulle vi ändå bara åka buss.

En god och rejäl frukost på hotellet sen gå två kilometer in till stan för vi hade några
timmar på oss att shoppa och strosa runt i den fina staden Celle. Hittade en klänning,
t-shirt och ett armband. Klänning ska jag nog ha på skolavslutningen. Just det ja, jag
håll på att glömma.. När vi gick dit blev (Emma)våran pricke korv påkörd av en cykel.
I tyskalnd har de speciella cykelvägar men det tänkte inte emma på så hon fortsatte
och gå. Kvinnan på cykeln hade en barnvagn(släp-barnvagn). Kvinnan körde in i Emma
och sedan låg hon däremellan. Mellan släpvagnen och cykeln. Hon på cykeln började
rabbla upp massa ord¨på tyska som ingen förstod och alla bara glodde och var knäpp
tysta. När vi insåg att det inte var någon fara brast alla ut i gap-flabb och Emma med.
Svår händelse att förklara med att bli påkörd av en cykel säger det mesta tycker jag.

Massa kul i bussen med Moa. det går inte att förklara. Jag kiknade av skratt, inte
skrattat så mycket på mycket länge. Vi satt i en konsitg ställning på bussen, det såg
ut som om jag skulle föda barn så skrattade vi åt det och sen när vi kommit ur
den konstiga ställningen utbrister moa utan tanke på vad vi pratat om" Nu är jag ute".

Nu ska jag börja avrunda för det har blivit en del text kan man säga. En sak till bara
som jag tyckte var kul eftersom det handlade om mig. Igår kväll skulle vi käka på ett
danskt ställe. Jag var inte ungrig över huvud taget så jag beställde in en kopp te och
en macka som jag kunde ta med mig till bussen. Te´t skulle man göra i ordning själv
på en sådan där automat grej. Jag fick i ordning på det varma vattnet och smak med
sen skulle jag ta i mjölk och läsa på alla små knappar och hittade "skum mjölk". Jag
tänkte att det blir väl bra. Jag trodde jag tryckte på rätt knapp men tydligen inte det började
spruta ut någon form av kaffe. Jag hade ingen mugg så fick springa och hämta det
och det fortsatte och spruta och det var precis utanför kassan. Kaffet var så småning om
i en mugg men det var inget jag hade betalat för så jag fick lite smått panik och sprang
bort till et bord och gav Moa muggen. En kaffe som aldirg blev betald kan man säga.



Japp, han gjorde det

Den stulna muggen med kaffe

Shopping

Erik

Jag bjuder på den här bilden som är på Moa


Smycken

klänning


/ Hanna



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0