VI ÄR SVENSKA MÄSTARE

"Alingsås, alingsås, alingsås, alingsås, alingsås
alingsås, hejja hejja alingsås". Så höll det på konstant,
alla sånger gör en lycklig, "Krossa rödsvart", "SM-GULD"
"guldet det ska hem till alingsås" och mycket mycket mer !
Gårdagen har varit den bästa dagen i hela mitt liv skulle
jag tro. Jag har aldrig varit så glad och skrikit så mycket. Jag
tror inte det fanns en hals som kunde prata normalt igår.
Alla hade lite ont i halsen efter allt jubel, gap och skrik.
Jag vet inte hur jag ska skriva för att få ut den otroliga
glädjen jag bär på. Att vara på plats i den största klacken
var det bästa, alla var glada. Vi var alla där
för samma sak, stötta vårt kära Alingsås. Det var liv från
alingsås klacken hela matrchen igenom. Ingenting att klaga
på. Helt jävla otroligt ! Jag hoppade högt varje gång det
gick bra för oss, vare sig det var mål, räddning eller ett domslut
som var "med" oss. Så Underbart så det är knappt det är sant!
Är det någon som riktigt har förstått det än? Sug på den,
VI ÄR SVENSKA MÄSTARE ! Lilla Alingsås är svenska mästare!
När slutsignalen hade gått fick vi ett tidningsframsida, där det
stod " Gratts AHK ! SM-GULD 2009". Det var så mäktigt att se
alla så glada. Det går inte att beskriva i ord nästan ! Alla spelare
stod på planen nedan för och dansade, tjoade och skrek !
De tackade publiken och de var så söta i sina guldhattar. Charlie
fick kyssa sin flickvän som också fått en guldmedalj i årets final.
Efter matchen, när allt var slut inne i hallen var alla ahk-supportrar
utanför hallen och sjöng och hoppade. Det var mest "SM-GULD
SM-GULD, SM-GULD, SMGULD, SM-GULD, SM-GULD, SM-GULD!
Det var helt sjukt kul och bra som helst. Alla hoppade och sjöng
och det kändes så overkligt. Jag har kanppt förstått det nu, att
vi är Svenska Mästare. När vi varndra ifrån globen så gick alla
på ett led, jag gick typ längst fram och så kollade man bakåt.
Återigen, mycket mäktigt ! Trumman slog och alla sjöng. Det var
speciellt på ett ställe. Det var höga byggnader på båda sidor och
när vi gick där emellan ekade det och vi sjöng " DET ÄR VI SOM ÄR 
  MÄSTARNA". Bussen var livad långt in på natten, men tillslut var
alla så trötta men fortfarnade glada så några somnade och några
däckade. Björn var en av dem som la sig i mittgången och slumrade
till lite. Jag somande inte för då hade jag varit kladdad i hela
ansiktet av sprit penna av anton eller camilla och det vill jag inte. Haha.

Nu är jag bara lycklig och vill njuta av den här dagen, möta upp
våra fantastiska spelare på torget och ge dem massor av applåder
och kanske sjunga lite till. Tack till dem som var med igår i globen,
tack till varaenda liten människa som gjorde min dag så himla bra !

NU KOMEMR BILDER !









jag kan fortfarnade höra alingsås röster sjunga "SM-GULD"

Kommentarer
Postat av: Emma Inga-Maj Johansson

TORGET IDAG!!! :D:D

2009-05-10 @ 14:31:13
URL: http://eimj.blogg.se/
Postat av: Emma Inga-Maj Johansson

Nee, jag var ju inte Globen.. men vad fan gör det när man fick kram idag av både Johan Pettersson och Charlie :D:D:D

2009-05-10 @ 19:09:52
URL: http://eimj.blogg.se/
Postat av: danni

det var helt magiskt! haha, jag vet inte hur länge jag också hörde "SM-GULD" ringa i mina öron ;)

2009-05-10 @ 20:33:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0