ÅKER SNART

Godkväll !

Det är helt sjukt vad mörkt det är redan, nästan läskigt vad mörkt det kan bli såhär tidigt. November kommer inte bli kul. Grått, mörkt och dåligt väder. Vem ser fram emot något sådant?

Idag har varit en äkta söndag även fast det inte ens är söndag enligt almanackan. Det är måndag men min dag har varit en söndag. Vandrat runt här hemma till ingen nytta men det har varit underbart. Inte så många hemma och jag har sett film, accepted. Jag har även packat lite inför resan, vi ska snart ge oss iväg. Egentligen inte mycket att packa eftersom vi bara ska vara borta till onsdag och jag vet inte hur många gånger jag har packat inför en dalslands resa så börjar bli van. "Böse kläder" som det heter enligt oss, kläder som man inte är rädd om menas det, haha. Det är sådana kläder man använder när man åker till dalsland. Det ska bli arbete förmodar jag, alltid bra med lite extra pengar.

Det är bara jag och pappa som åker, lite tråkigt att min bror inte åker med men han har blivit stor. haha. Han hade nog åkt med om han inte skulle vara "taxi" för sin kompis. Vi ska bo hos farmor så det blir supergod mat i varje fall. Saknat henne, hon är snart 83 år men ändå alltid så pigg och glad. Om jag ska vara ärlig har jag en riktigt cool farmor!

Farmor har bara 1:an,2:an och 4:an så blir inte så mycket tv och ingen dator men det är skönt ibland faktiskt. Ska försöka ta lite kort så ni som inte vet hur det ser ut där får veta det. Kom på nu att jag kanske kunde frågat en kompis men too late nu hanna.

Några år sedan, snygga är vi
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0