ALINGSÅS HK




Ibland känner jag mig lite väl mesig när jag står och skriker på a-lags matcherna men det är ju (nästan) samma sak som när ifk göteborg spelar. Jag hejjar på mitt lag samma sätt som alla galna supportrar hejjar på ifk. Visst, jag får lite mysko blickar när jag är den enda som hoppar när det blir mål men det är bara kul. Jag älskar att stå på läktaren, det är mörkt, musiken trappas upp och våra spelare springer in med världens energi. Tyvärr kommer något sådant aldrig hända mig efter som jag är tjej och orkar inte satsa så hårt. Det kändes så bra att äntligen få stå där igen och hejja på laget, på något vis var jag väldigt stolt när de sprang in på planen idag. Det var ett liveband där och en hel del folk. Det är så det ska vara när livet är på toppen men inget slå globen den nionde maj. Det var helt galet, jag var verkligen lycklig på riktigt då *

Matchen i sig var inte den bästa, lagen följdes åt i hela matchen men kappelin (målvakten) knep några straffar från motståndarna och det var tack vara han vi vann. Slutsiffrorna skrevs tillslut 33-31. Jag längtar redan till nästa hemma match. Hihi, ett riktigt fan är jag allt, men vem är inte?


Vi tackar gud för vår första vinst eller?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0