ÅRSTIDER

Jag och mina kompisar har pratat en del om vilken årstid man tycker bäst om och det ligger till såhär. Vi har kommit på att man tröttnar på alla årstider.

- Vi börjar med våren, när den kommer tar vi vara på varenda minut som solen skiner och vi dyrkar värmen verkligen men vill mer än gärna att den heta värmen ska komma.

 - Sen kommer sommaren och den älskar vi, man kan bada, sola och äta glass men vi klagar också på "åååh, det är så varmt" eller hur och då vill vi ha det svalare.

 - I slutet av sommaren när det inte alls är lika varmt och det börjar bli mörkt på kvällen vill vi mer än gärna att det ska bli höst. Färgstarka löv, mys och sådär lagom kallt och mörkt.

- Och när vi har druckit för mycket te och alla löven är borta längtar vi till den varma chokladen, den glimmande snön, julafton och skidåkningen.

- Och sedan börjar det om. Efter bara någon månad av grått vill vi ha vår igen och så håller det på år efter år.

Alla tror vi att vi har en speciell årstider vi älskar men vi älskar alla på olika sätt och då är det väl tur att vi har alla fyra, inte sant?


Fortfarande kyligt men man kan     Solen och värmen är kommen och
bara gå i en lite tjockare tröja            alla älskar det

Jag säger bara, te, mys och en      Jag är inget fan av vinter precis   
stor go halsduk                                    men ibland är det okej.

Kommentarer
Postat av: Moa

så sant så!! :D saknar dig gumman! :D<33

2009-09-19 @ 12:14:37
URL: http://mojonasson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0