WONDER

Varför finns tankar?

När man har tid över kan det lätt bli lite för mycket tänkande. När jag var ute och promenerade förut så tänkte jag på mycket. Tankar rusar förbi, både bra och dåliga. En otroligt obehaglig tanke är, varför lever man? som leder till varför finns just jag? Livet är bra spännande egentligen. I en viss ålder är du tillåten att göra andra saker än i andra åldrar.

Varför fungerar man som man gör? Varför gör vi saker utan att tänka? Varför göra vi inte mer spontana saker? Varför finns dåligt samvete? Varför finns dålig mat? Varför är vissa tjocka? varför är vissa spiksmala? Varför kan inte alla spela musik? Varför måste man alltid vara så bra? Varför kan man inte alltid få vara tonåring? Varför måste man agera smart ibland när man egentligen itne orkar?

Varför, varför, varför?

Kan någon svara på detta?

nu ska jag sjunka ner i sängen med ett avsnitt how I met your mother och en kopp te(som jag längtat). Orkade verkligen inte plugga idag så får ta tag i skiten imorgon eller till helgen. Svenska arbete till måndag, grupparbete till tisdag (måste vara klara imon dock) och matteprov om typ en vecka. Jag har inte hängt med så mycket i boken så måste ta igen lite hemma. Godnattis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0