GO SÖNDAG

Det har redan gått tre dagar här hemma utan föräldrar. Efter många timmar i bussen har de äntligen kommit fram. De var cirka 18 timmar försenade. Men idag fick jag sms om att de åkte skidor i backen och att det var strålande sol. Glad för deras skull. Vem vill sitta i en buss i 42 timmar och ha dåligt väder?

Allt går bra här hemma också. Mat har jag lagat, tvättat har jag hjort och städat har jag också gjort lite grann. Igår lagade jag klyftpotatis, lökig gräddsås och pannbiffar till mig och bror. Det blev riktigt gott faktiskt! Idag har vi dock ätit rester men det funkar det med.

Ikväll vet jag inte om jag blir utan kompis eller med kompis. Jag har ju haft kompisar här två dagar så gör ju inget att vara själv. Men hade inte tackat nej till att camilla kommer och sover här.

Söndagen har varit go! Under morgonen/förmiddagen så kollade jag på Vasaloppet. Sedan tog jag mig en sanbb dusch. Moa ringde och frågade om jag ville hänga med till stan och bra var det. Nu har jag äntligen nya hårspännen och toffsar. Vi hängde en stund i solen och njöt av varandras sällskap tillsammans med mandis.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0